ViaKaukaz

Przygotuj własną podróż na Kaukaz

Rezerwacja usług turystycznych
w Gruzji, Armenii i Azerbejdżanie

Skorzystaj z najlepszych warunków wynajmu samochodów w Gruzji:

► Brak limitu kilometrów!
► Bezpłatny dodatkowy kierowca!
► Ubezpieczenia OC i AC w cenie wynajmu!
► Możliwość wyjazdu do Armenii i Turcji!
► Brak ograniczeń terytorialnych w podróżowaniu po Gruzji! 


Zapoznaj się z poniższymi warunkami wynajmu samochodów a potem tanio i bezpiecznie zarezerwuj samochód w Gruzji na wymarzony wyjazd!
 

ViaKaukaz.pl umożliwia szybkie, łatwe i bezpieczne rezerwacje samochodów w Gruzji.

Dlaczego warto rezerwować auto w Gruzji poprzez serwis ViaKaukaz.pl?

  • ceny wynajmu na ViaKaukaz.pl i bezpośrednio w wypożyczalni są takie same
  • rezerwując przez ViaKaukaz.pl otrzymujesz dodatkowe korzyści
  • od razu znasz aktualną dostępność auta i wygodnie rezerwujesz je online
  • rezerwowanie jest dużo szybsze i łatwiejsze niż rezerwacje bezpośrednio w wypożyczalni, które przyjmowane są mailowo i telefonicznie
  • nie musisz znać języka obcego by zadać pytania dotyczące wynajmu (kontaktujesz się z nami po polsku)
  • dokonujesz przedpłatę (10% wartości zamówienia) w polskich złotych na konto w polskim banku, więc nie ponosisz kosztów przelewu zagranicznego
  • masz pewność, że wynajmujesz samochód od rzetelnego dostawcy
  • dokładnie wiesz ile i w jakiej walucie zapłacisz na miejscu
  • otrzymujesz gwarancję rezerwacji, Twój pojazd będzie czekał na Ciebie
  • wybierasz spośród ofert o najlepszym stosunku ceny do jakości 
  • w prosty i przejrzysty sposób rezerwujesz pojazd 
  • oszczędzasz czas na szukanie samochodu
  • nie przepłacasz
  • nie ponosisz żadnych dodatkowych opłat rezerwacyjnych.

   
Naszym zadaniem jest zapewnienie Tobie najlepszych możliwych warunków wynajmu i ceny oraz zagwarantowanie rezerwacji przed wyjazdem. Prowadząca serwis Viakaukaz.pl firma SAMNAMENTI Tamar Gelashvili-Dąbrowska nie jest stroną umów o świadczenie usług wynajmu samochodów oraz innych umów pozostających z nimi w związku, zawieranych za pośrednictwem narzędzi internetowych serwisu Viakaukaz.pl, gdyż zawsze jest nią usługodawca (wypożyczalnia) oferujący na terenie Gruzji usługi będące przedmiotem umowy. Zawierane za pośrednictwem serwisu internetowego Viakaukaz.pl umowy są zawierane i realizowane na podstawie Regulaminu ViaKaukaz.pl oraz umowy klienta z wypożyczalnią, która jest podpisywana w wypożyczalni, w dniu odbioru zarezerwowanego samochodu. 

ViaKaukaz.pl współpracuje ze sprawdzoną wypożyczalnią, która oferuje najlepszy stosunek ceny do jakości. Stawiamy na lokalne firmy a nie międzynarodowe korporacje, dzięki czemu mamy dla Ciebie lepszą cenę i jednocześnie wspieramy miejscowy biznes. Jednocześnie dbamy, aby jakość obsługi spełniała wysokie standardy. Zawsze działamy w najlepiej pojętym interesie podróżnika wynajmującego auto. ​

Znajdź pojazd dla siebie >>>
 

Ogólne warunki wynajmu


1. Jak skutecznie dokonać rezerwacji?
2. Przetwarzanie danych osobowych 
3. Jakie zasady obowiązują przy odbiorze pojazdu?
4. Co jest wliczone w cenę?
5. Czego nie zawiera cena?
6. Ubezpieczenie
7. Kaucja
8. Wiek kierowcy
9. Dodatkowi kierowcy
10. Sposób naliczania opłaty za wynajem
11. Wcześniejszy zwrot auta
12. Przedłużenie wynajmu
13. Podstawienie i odbiór pojazdu 
14. Dodatkowe wyposażenie
15. Zmiany rezerwacji
16. Anulacja rezerwacji
17. Wyjazd do Turcji, Armenii i Azerbejdżanu
18. Prawo jazdy
19. Reklamacje 
20. Co zrobić w przypadku stwierdzenia usterek mechanicznych lub wypadku?
21. Odpowiedzialność serwisu ViaKaukaz.pl



Zawsze dokładamy wszelkich starań, aby oferty prezentowane w serwisie ViaKaukaz.pl były dopasowane do warunków i uregulowań polskich oraz obowiązujących na terenie kraju, w którym dochodzi do wypożyczenia pojazdu. 

Prezentowane poniżej generalne warunki wynajmu pojazdu dotyczą każdej rezerwacji dokonywanej przez Ciebie za naszym pośrednictwem. Zawierają one najistotniejsze postanowienia, których przestrzega nasz partner w Gruzji.

Jeśli nie zgadzasz się z poniższymi warunkami, należy przerwać proces rezerwacji. Natomiast Twoje potwierdzenie rezerwacji samochodu za pośrednictwem serwisu internetowego ViaKaukaz.pl oznacza że przeczytałeś(-łaś), zrozumiałeś(-łaś) i akceptujesz warunki wynajmu na dany samochód lub daną grupę samochodów z danym dostawcą lokalnym. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy kierować wszelkie zapytania na adres: [email protected].
 

1. Jak skutecznie dokonać rezerwacji?


Gwarancją dokonania rezerwacji jest przejście krótkiego procesu rezerwacji zakończonego jej potwierdzeniem oraz opłaceniem przez Internet przedpłaty w wysokości 10% całkowitej wartości wypożyczenia pojazdu. Rezerwacja staje się ważna w momencie otrzymania przez nas przedpłaty. Przedpłatę możesz również opłacić nieco później. Masz na to trzy dni. Rezerwacja zostanie anulowana w przypadku nieopłacenia przez Ciebie zaliczki w ciągu 3 dni od chwili potwierdzenia rezerwacji w procesie składania zamówienia on line

W momencie zakończenia procesu rezerwacji zostanie Tobie wyświetlone podsumowanie zawierające unikalny numer rezerwacji. Jednocześnie
otrzymasz wiadomość e-mail z numerem rezerwacji oraz pozostałymi szczegółami zamówienia  potwierdzenie wpłaty przedpłaty, przypomnienie o wysokości kwoty pozostałej do zapłacenia w wypożyczalni, która odpowiada 90% wartości całego zamówienia.   
 

2. Przetwarzanie danych osobowych 


Dane osobowe wykorzystywane są w celu realizacji rezerwacji, w zawiązku z tym mogą być przekazywane podmiotom odpowiedzialnym za wykonanie usługi. Użycie danych osobowych w celach marketingowych (np. poprzez wysłanie wiadomości e-mail z nową ofertą) jest możliwe jedynie po dobrowolnym wyrażeniu zgody prze klienta, zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133 poz. 883). Klienci mają prawo dostępu do treści swoich danych oraz do ich poprawiania i usuwania. Dane są przekazywane dobrowolnie. 
 

3. Jakie zasady obowiązują przy odbiorze pojazdu?


Warunkiem odbioru pojazdu w określonej lokalizacji jest zawsze: 

  • okazanie właściwego dokumentu tożsamości (paszport lub dowód osobisty w Gruzji, paszport w Armenii i Azerbejdżanie)
  • okazanie prawa jazdy.

ViaKaukaz.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności jeśli wypożyczalnia odmówi wydania pojazdu z powodu braku właściwych dokumentów wskazanych powyżej.

Przy odbiorze auta podpisywana jest umowa najmu (można wybrać umowę w języku angielskim, gruzińskim lub rosyjskim). Po podpisaniu umowy należy opłacić 90% całkowitej wartości wypożyczenia pojazdu w gotówce lub katą Visa lub MasterCard (płatność kartą tylko w siedzibie wypożyczalni).  Płatności można dokonać w euro, w dolarach amerykańskich lub larach gruzińskich, przy czym zawsze przeliczamy koszt wynajmu w dolarach na pozostałe waluty według bieżącego kursu. Reszta wydawana jest natomiast w larach gruzińskich, ponieważ pracownik wypożyczalni nie będzie miał przy sobie innej waluty. 
 

4. Co jest wliczone w cenę?


Cena obejmuje następujące elementy:

  • nielimitowany przebieg
  • ubezpieczenie pojazdu od odpowiedzialności cywilnej (proszę zapoznać się z warunkami poniżej)
  • ubezpieczenie autocasco (proszę zapoznać się z warunkami poniżej)
  • dodatkowe wyposażenie, ale tylko jeśli takowe zostało dodane w procesie rezerwacji
  • opłaty lokalne i podatek VAT

5. Czego nie zawiera cena?


W cenie wynajmowanego pojazdu nie ma takich elementów jak:

  • koszt paliwa (odbierasz samochód zatankowany do pełna i musisz go zwrócić z taką samą ilością paliwa) 
  • ubezpieczenia kierowcy i pasażerów od następstw nieszczęśliwych wypadków oraz kosztów leczenia
  • niektórych rodzajów ubezpieczenia pojazdu (na przykład ubezpieczenia wymaganego w innych krajach niż Gruzja)
  • opłat wymaganych przy przekroczeniu granicy
  • mandatów
  • opłat parkingowych
  • mycia

6. Ubezpieczenie


W cenie każdego wynajmowanego pojazdu wliczone jest ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC) oraz nielimitowany przebieg kilometrów. Polisa OC obejmuje szkody wyrządzone osobom trzecim do wysokości do 10 000 USD.

W cenie każdego pojazdu wliczone jest ubezpieczenie AC, czyli autocasco do 80% pełnej wartości pojazdu, które działa jeśli zdarzy się wypadek lub w sytuacji kiedy osoba trzecia uszkodzi auto. 
W obydwu przypadkach należy obowiązkowo uzyskać zaświadczenie od patrolu policyjnego i przekazać wypożyczalni w ciągu 24 godzin. W razie uszkodzenia samochodu należy niezwłocznie powiadomić wypożyczalnię. W razie całkowitego zniszczenia samochodu Wynajmujący pokrywa 20% wartości rynkowej samochodu oprócz kaucji, która w tej sytuacji nie zostanie zwrócona. Ubezpieczenie nie obejmuje uszkodzenia opon, skrzyni biegów, silnika, dyferencjału oraz podwozia jeśli uszkodzenie powstanie na skutek nieumiejętnego kierowania samochodem lub nie jest związane z wypadkiem samochodowym (brak raportu policji). Ubezpieczenie nie działa jeśli kierowca w momencie poniesienia szkody znajduje się pod wpływem alkoholu, narkotyków lub środków odurzających, albo też korzysta z pojazdu w sposób niedozwolony.  

Samochody są ubezpieczone również od kradzieży w 100%. Oczywiście, na kierowcy spoczywa odpowiedzialność zachowania środków bezpieczeństwa by nie doszło do kradzieży (na przykład sprawdzenie, czy wszystkie drzwi są zamknięte gdy odchodzimy od auta). Jeśli jednak, mimo dbałości o bezpieczeństwo, dojdzie do kradzieży, kierowca nie zostanie pociągnięty do finansowej odpowiedzialności. 

Ubezpieczenie osób, czyli kierowcy i pasażerów nigdy nie jest w cenie wynajmu. Warto jednak posiadać ten rodzaj ubezpieczenia. Najlepiej wykupić je jeszcze przed wyjazdem z kraju. W większości przypadków można dokupić je również na miejscu.

7. Kaucja


Wymagana jest kaucja w wysokości 200 EUR dla następujących aut: Mitsubishi Pajero IO, Nissan X-Trail, Toyota RAV4 oraz 300 EUR dla Toyoty 4Runner oraz Jeepa Grand Cherokee. Kaucję można również zdeponować w walucie lokalnej wg. bieżącego kursu.

8. Wiek kierowcy


Minimalna granica wynosi 23 lat, zaś maksymalna 70 lat. 

9. Dodatkowi kierowcy


Nie dopłacasz za dodatkowego kierowcę lub kierowców!
 

10. Sposób naliczania opłaty za wynajem


Okresem wynajmu jest dzień (kalendarzowy). Oznacza to, że samochód jest do Twojej dyspozycji od rana pierwszego dnia rezerwacji do późnego wieczora w ostatnim dniu rezerwacji.

Ale pamiętaj, że jesteśmy elastyczni i chętnie wyjdziemy na przeciw Twoim potrzebom! Jeśli więc przylatujesz wieczorem do Gruzji i chcesz odebrać auto z lotniska, ale wolisz nie płacić za te kilka godzin mijającego dnia to koniecznie daj nam znać (pisząc na [email protected]). Wtedy my sprawdzimy dostępność auta i jeśli będzie wolne to dostaniesz je już przy wyjściu z lotniska, zaś wypożyczalnia zacznie liczyć opłaty dopiero od kolejnego dnia! Skorzystaj z tej opcji np. przylatując z Warszawy do Kutaisi (lądowanie ok. godz. 20.30).

To samo działa w druga stronę, więc jeśli masz zamiar oddać auto wczesnym rankiem w dniu następującym po ostatnim dniu planowanego wynajmu to również daj nam znać
(pisząc na [email protected]) a my sprawdzimy dostępność samochodu a Ty masz sporą szansę uniknąć opłaty za ten faktycznie rozpoczęty dzień! 

Walutą bazową do obliczenia opłaty za wynajem jest dolar amerykański i w tej walucie ceny nie podlegają zmianie. Przedpłata (10%) dokonywana jest w polskich złotych według bieżącego kursu w dniu dokonania płatności. Resztę kwoty (90%) można opłacić w euro, lub po przeliczeniu według kursu w dniu odbioru samochodu, również w euro i gruzińskich lari.  
 

11. Wcześniejszy zwrot auta


Wcześniejszy zwrot pojazdu jest możliwy. W takich przypadkach ViaKaukaz.pl nie zwraca kosztów za skrócenie okresu wynajmu. 
 

12. Przedłużenie wynajmu


Przedłużenie wynajmu pojazdu jest możliwe, ale zależy od dostępności pojazdu w oczekiwanym terminie. Jeśli decyzję o chęci przedłużenia wynajmu podejmujesz przed planowanym rozpoczęciem wynajmu wówczas kontaktuj się z serwisem ViaKaukaz.pl ([email protected]). Ostatnim momentem na wydłużenie okresu wynajmu jest odbiór auta w wypożyczali, ale wtedy musisz liczyć się z możliwością wyższych stawek. Chcąc wydłużyć okres wynajmu najlepiej poinformować nas mailowo o tym, na 7 dni przed planowanym rozpoczęciem wynajmu.  
Inne miejsce odbioru i zwrotu

Wynajem w jedną stronę (np. odbiór auta w Kutaisi a zwrot w Tbilisi) jest możliwy, ale może wiązać się z dodatkowymi opłatami, uwzględnianymi podczas procesu rezerwacji online. 
 

13. Podstawienie i odbiór pojazdu 


Samochody są dostarczane na czas i miejsce wskazane przez Wynajmującego w ramach wybranego miasta (na przykład hotel/hostel/restauracja) lub na wybrane lotnisko. W Tbilisi auta są dostarczane bezpłatnie w promieniu 7 km od Metra Rustaveli. Jeśli podany adres dostarczenia auta w Tbilisi będzie znajdować się poza tą strefą, naliczana będzie opłata za dostarczenie auta jak za lotnisko.

Dla osób jadących do Tbilisi busem z lotniska Kutaisi możliwy jest odbiór auta bezpośrednio po przyjeździe do Tbilisi na ostatnim przystanku na Placu Wolności.

Przy składaniu rezerwacji podaj adres, na który auto ma być dostarczone oraz godzinę odbioru.  Możesz w tym celu wykorzystać pole do komentarza w trakcie składania rezerwacji lub przesłać za pośrednictwem e-mail na [email protected].
 

14. Dodatkowe wyposażenie


Nawigacja, foteliki oraz bagażniki dachowe są realizowane na życzenie. Opłaty za dodatkowe wyposażenie są uwzględniane w procesie rezerwacji. Opłaty za akcesoria są naliczane za dobę wynajmu. 
 

15. Zmiany rezerwacji


Modyfikacje Twojej rezerwacji są wolne od kosztów i są możliwe na 3 dni przed rozpoczęciem wynajmu pojazdu. W celu zmiany swojej rezerwacji skontaktuj się z nami wysyłając wiadomość e-mail na adres poczty elektronicznej [email protected]
 

16. Anulacja rezerwacji


Anulacje rezerwacji należy zgłaszać drogą mailową na adres [email protected]. Zasady ewentualnej odpłatności za anulowanie rezerwacji są następujące:

  • gdy rezerwacja jest anulowana do 3 dni przed rozpoczęciem doby, w której zaplanowany jest odbiór pojazdu wówczas zwracane jest 90% wpłaconej zaliczki a pozostałe 10% (czyli 1% całkowitej wartości wynajmu) nie podlega zwrotowi
  • gdy rezerwacja jest anulowana później niż 3 dni przed rozpoczęciem doby, w której zaplanowany jest odbiór pojazdu wówczas zaliczka nie podlega zwrotowi. 

O terminie zgłoszenia rezerwacji decyduje termin otrzymania wiadomości e-mail na koncie [email protected]. Zwrot zaliczki w powyższych sytuacjach odbywa się w ciągu siedmiu dni roboczych od momentu przyjęcia zgłoszenia o anulacji. W wiadomości zawierającej informację o anulowaniu rezerwacji należy podać numer rezerwacji oraz swoje imię i nazwisko. 

Zaliczka nie podlega zwrotowi również w przypadku niepojawienia się najemcy w danej lokalizacji i czasie po odbiór auta oraz w przypadku odmowy wydania auta na skutek nieokazania przez najemcę wymaganych dokumentów (prawo jazdy, dokumenty tożsamości) lub niekompletności tych dokumentów.
 

17. Wyjazd do Turcji i Armenii


Możesz wypożyczyć auto w Gruzji i pojechać do Turcji i Armenii.

Jeśli zamierzasz jechać wypożyczonym na ViaKaukaz.pl autem poza Gruzję poinformuj nas o tym w uwagach przy składaniu zamówienia a minimum 5 dni roboczych przed datą odbioru auta prześlij skan paszportu na
[email protected] w tytule podając nr zamówienia. Trzeba będzie wyrobić notarialne imienne upoważnienie, co wprawdzie nie trwa długo, ale jest możliwe w godzinach urzędowania. Możliwość wyjazdu poza Gruzję wiąże się z koniecznością dodatkowej opłaty w wysokości 50 EUR na każdy kraj, która w całości jest uiszczana na miejscu obsłudze wypożyczalni.

18. Prawo jazdy


Kierowcy muszą okazać kompletną wersję tego dokumentu ważną na okres przynajmniej 2 lat Wszyscy kierowcy powinni posiadać przy sobie prawo jazdy przez cały okres wynajmu, a w przypadku takiej konieczności okazać go miejscowej policji. Wszystkie koszty wynikające z nieokazania przez wynajmującego prawa jazdy nie podlegają zwrotowi.

Nie ma konieczności posiadania międzynarodowego prawa jazdy. Polskie prawo jazdy, lub prawo jazdy wydane przez inny kraj europejski również w zupełności wystarczy. 

 

19. Reklamacje 


W przypadku jakichkolwiek zastrzeżeń do auta przy jego odbiorze natychmiast zgłoś swoje uwagi do obsługi obecnej w wypożyczalni. W przeciwny razie uwzględnienie Twoich zastrzeżeń związanych ze stanem auta może być problematyczne. Wszelkie zażalenia dotyczące miejscowej wypożyczalni możesz kierować do nas na adres mailowy: [email protected].
 

20. Co zrobić w przypadku stwierdzenia usterek mechanicznych lub wypadku?


Jeśli w samochodzie wystąpi awaria lub usterka techniczna to obowiązkiem najemcy jest bezzwłocznie poinformować o tym wypożyczalnię (najpóźniej w ciągu 24 godzin). Natomiast wypożyczalnia ma obowiązek naprawić lub wymienić pojazd. 

W razie udziału w wypadku najemca jest zobowiązany do natychmiastowego powiadomienia o tym lokalnej policji oraz wypożyczalni. Należy również zachować kopie całej sporządzonej dokumentacji, która będzie niezbędna do zgłoszenia roszczeń z tytułu ubezpieczenia pojazdu. 
 

21. Odpowiedzialność serwisu ViaKaukaz.pl


ViaKaukaz.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za:

  • czyny i skutki spowodowane przez osoby prowadzące pojazd pod wpływem alkoholu, narkotyków lub innych środków odurzających, 

  • efekty nieodpowiedzialnego prowadzenia samochodu (główny lub ewentualny dodatkowy kierowca zobowiązani są do zaakceptowania wszelkich konsekwencji swoich czynów)

  • ewentualne dodatkowe opłaty za dodatkowe usługi nie uwzględnione w momencie dokonywania rezerwacji a naliczone w punkcie odbioru pojazdu i zaakceptowane przez Ciebie

  • odmowę wydania pojazdu przez wypożyczalnię z powodu liczby osób lub wielkości bagażu, które przekraczają limit przewidziany dla danego typu pojazdu

  • wszelkie niedogodności i straty wynikające z wystąpienia pożaru, gwałtownych zmian pogody, katastrof naturalnych, terroryzmu i katastrof budowlanych, powództwa cywilnego i jakichkolwiek konsekwencji wynikających z problemów najemcy w dotarciu na miejsce odbioru auta i zaistniałych po zwróceniu pojazdu.

Znajdź pojazd dla siebie >>>